انجمن حمایت از بیماران کلیوی! چگونه می‌توان حامی بیماران کلیوی بود؟

حمایت از زنان سرپرست خانوار
چگونه می‌توانیم از طریق انجمن حمایت از زنان سرپرست خانوار حامی آن‌ها باشیم؟
2022-06-26
کودکان بی‌سرپرست
بهترین مؤسسات برای حمایت مالی از کودکان بی‌سرپرست
2022-06-28

هزینه‌های درمانی بیماری‌های کلیوی از آن دسته هزینه‌های سرسام‌آوری است که نه فقط در ایران بلکه در کل دنیا بالاست. در هر کشوری برای حمایت مادی و معنوی از این افراد، انجمن حمایت از بیماران کلیوی راه‌اندازی شده که مرجع مطمئنی که برای حمایت از بیماران کلیوی است و می‌توانند به آن مراجعه کنند. اگر علاقه‌مند به حمایت از این دسته بیماران هستید ادامه مطلب را از دست ندهید!

چگونه می‌توان حامی بیماران کلیوی بود؟

 

از داروهای مربوط به بیماری‌های کلیوی گرفته تا دیالیز و پیوند کلیه، هزینه‌های بسیار زیادی به فرد بیمار متحمل می‌شود. البته هزینه‌های مادی یک‌سوی ماجراست و در دیگر سمت هزینه معنوی و آسیب‌های روحی ناشی از این وضعیت قرار دارد. فرض کنید که پدر یا مادر دچار این بیماری شوند، علاوه بر اینکه از کارهای روزمره خود باز می‌مانند و حس ناتوان بودن به آن‌ها دست می‌دهد. خانواده نیز دچار آسیب روحی و وضعیت بغرنج مالی خواهد شد.

اینجاست که انجمن حمایت از بیماران کلیوی خودی نشان داده است. البته وظیفه شهروندی و انسانی هرکدام از ما ایجاب می‌کند که حامی افراد مبتلا به این بیماری باشیم. پیش‌ازاین بهترین روش کمک به بیماران نیازمند را بررسی کردیم، اما در مورد این بیماری خاص بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

·       شناسایی بیماران کلیوی نیازمند به روش درست و اصولی

بهترین کار برای شناسایی بیماران نیازمند، استفاده از مراجع معتبر در این زمینه است که یک بانک اطلاعاتی نیز داشته باشند. خانه خیرین ایران و مجموعه‌های زیر نظر آن مانند خانه خیرین فارس و انجمن حمایت از بیماری کلیوی بهترین مرجع برای این کار است. بانک اطلاعاتی که این مراجع در اختیار دارند و اطمینان از نیازمند بودن یک بیمار باتوجه‌به اینکه هدف اصلی تشکیل آن‌ها تقویت روحیه نیکوکاری و همدلی بوده است، در این راه به شما کمک مؤثری خواهد کرد.

 بیماران کلیوی

·       کمک مالی و نقدی به انجمن حمایت از بیماران کلیوی

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم، هزینه‌های درمان این بیماری بسیار بالاست. سریع‌ترین و بهترین راه برای کم‌کردن بار این بیماری از روی دوش خود فرد و خانواده، کمک مالی است تا بتوانند بخشی از هزینه‌های درمان را تأمین کنند.

ازآنجایی‌که ایرانیان در طول تاریخ به فداکاری و ایثار شناخته شده‌اند، گاهی از این خصلت خوب سوءاستفاده می‌شود و مراکز به‌صورت غیرقانونی دست به جمع‌آوری پول می‌زنند. برای اطمینان از رسیدن کمک مالی به دست فرد نیازمند باید از طریق مراجع درست انجام بگیرد که مجوزهای لازم را دارند و به‌صورت قانونی فعالیت می‌کنند.

·       استفاده از تخصص‌های فردی برای کمک به بیماران کلیوی

فرقی ندارند که در چه شاخه یا رشته‌ای فعالیت دارید، گاهی یک کمک کوچک به خانواده‌ای که درگیر این بیماری‌ هستند می‌تواند دغدغه‌های آن‌ها را کم کند. به طور مثال یک روان‌شناس با کمک روحی به فرد بیمار تا حد زیادی در روند بهبود او تأثیرگذار است.

انجمن‌های خیریه چون انجمن حمایت از بیماران کلیوی عضو می‌پذیرند و شرایط لازم از توانایی افراد برای کمک به بیماران سود می‌برند. بهترین راه هم همین است محلی مطمئن که شما را به هدفتان برای کمک نزدیک‌تر خواهد کرد.

 حمایت از بیماران کلیوی

·       کمک‌های غیرمستقیم به بیماران کلیوی و حمایت از آن‌ها

تمام تلاش انجمن حمایت از بیماران کلیوی این بوده است که ما بدانیم بیماری به معنای از کارافتادگی مطلق نیست! بسیاری از افراد درگیر بیماری کلیوی کارهای خود را انجام می‌دهند یا به‌صورت خانگی به کاری مشغول می‌شوند. تولیدات این عزیزان گاهی در زمینه هنری و گاه فنی است.

تفاوتی در نوع کالای تولیدی آن‌ها وجود ندارد. درصورتی‌که نیاز به یک تابلودارید، یا دوست دارید چهره عزیزان خود را به‌صورت سیاه‌قلم کشیده و به آن‌ها هدیه دهید، سفارش و خرید از محصولات این عزیزان کمک بزرگی به آن‌ها خواهد بود. خرید از بازارچه‌های خیریه نیز که به‌صورت مستقیم محصولات تولید این عزیزان را به فروش می‌رسانند یا سود فروش را به آن‌ها اختصاص می‌دهند گزینه خوبی برای انجام این کار است. بازارچه خیریه خانه خیرین فارس نیز از این تولیدات هنری برای خرید و البته کمک دارد.

شناسایی و معرفی بیماران با مراکز خیریه معتبر

گاهی در اطراف خود ما افرادی هستند که درگیر بیماری کلیوی می‌شوند و به‌خاطر هزینه‌ها در مضیقه قرار می‌گیرند. اگر نمی‌توانید از روش‌های گفته شده برای کمک به آن‌ها سود ببرید، معرفی آن‌ها به مراکز خیریه نیز راه خوبی است. در واقع با این کار شما نقش یک پل ارتباطی برای راحت‌تر رسیدن این افراد به خدمات و کمک‌های عام‌المنفعه را خواهید داشت. پلی کوچکی که گاهی اتفاقات بزرگی را در زندگی یک بیمار رقم می‌زند و زندگی را برای او آسان‌تر خواهد کرد. از طریق راه‌های ارتباطی که در صفحه تماس با ما خانه خیرین فارس ذکر شده است می‌توانید از جزئیات انجام این کار مطلع شوید.

·       اهدای کلیه راهی سخت اما انسان‌دوستانه

بسیاری از افراد با ازخودگذشتگی به اعضای خانواده خود کلیه اهدا می‌کنند. روند زندگی اگر فرد دچار بیماری خاصی نباشد با یک کلیه نیز مختل نخواهد شد. اگر شما هم‌توان این کار را در خود می‌بینید، می‌توان جان یک فرد و آینده یک خانواده را نجات دهید. برای اطلاع از روند اهدای کلیه نیز انجمن حمایت از بیماران کلیوی به شما کمک خواهد کرد.

انجمن حمایت از بیماران

حمایت از بیماران کلیوی، حمایت از امیدها و آینده یک بیمار

بیماری‌های کلیوی به شکلی است که اگر خدای‌نکرده پیشرفته شود درمان آن نیز نه فقط از نظر مالی، بلکه از هر نظری سخت‌تر و طاقت‌فرساتر برای فرد خواهد شد. برای همین است که بیمار کلیوی در هر شرایطی که باشد نیاز به حمایت دارد. انجمن حمایت از بیماران کلیوی نیز با همین هدف تشکیل شده است تا روند درمان برای فرد سریع‌تر و آسان‌تر طی شود.

شناسایی افراد نیازمند مبتلا به این بیماری، تحقیق و پیداکردن مراکزی که به‌صورت اصولی به این افراد کمک می‌کنند، راهی برای کمک و حمایت درست از این دسته بیماران است. در این راه تنها باید مراقب افراد سودجو بود که باتکیه‌بر احساسات و روحیه ایثارگری عامه مردم و با یک شماره کارت می‌خواهند بار خود را ببندد.