کمک به بیماران نیازمند و بهترین روش حمایت از آن‌ها

خبرهای جدید از کامپیوتر برای همه
2021-11-06
کودکان کار شیراز
چگونه می‌توانیم به کودک کار در شیراز و ایران کمک کنیم؟
2022-06-22

کمک به بيماران نيازمند موضوعی نیست که بتوان به سادگی از عبور کرد. بسیاری از ما افراد مختلفی از دوست، آشنا، همسایه‌ها و… می‌شناسیم این زمان را در بیمارستان سپری می‌کنند. روزانه هزينه درمان در كشور بالا می رود و ممكن است بعضی افراد در پرداخت هرينه‌های درمان مشكل داشته باشند.

واقعیت آشکار این است که تعداد فزاینده‌ای از بیماران یا فاقد بیمه یا بیمه‌ی نامناسب هستند. بیمارانی که تصمیم می‌گیرند این ریسک را پذیرفته و بدون بیمه به کار خود ادامه دهند، اغلب با این تصمیم مواجه می‌شوند که یا از مراقبت‌های ضروری صرف نظر کنند یا برای پرداخت آن بدهی بدهند، در حالی که آنهایی که تحت پوشش بیمه هستند، اغلب وضعیت بهتری ندارند. در این مواقع اهمیت کمک به بيماران نيازمند مشخص می‌شود.

کمک به بيماران نيازمند

يكي از وظايف موسسات خيريه،‌کمک به بيماران نيازمند است. اين کمک‌ها شامل افرادی می‌شود كه شرايط مالی و خانوادگی مناسبی برای پرداخت هزينه درمان ندارند. افراد خیر و موسسات خیریه، با کمک به بيماران نيازمند و به بازگشت سلامتی آن‌ها کمک می‌کنند که از بهترین کارهاست.

آنها با سرلوحه قرار دادن شعر معروف بنی آدم اعضای يكديگرند،‌ به بيماران نيازمند کمک می‌كنند تا دغدغه‌ای به غير از تحمل درد بيماری نداشته باشند. در اينجا چند روش برای کمک به بيماران نيازمند را با هم بررسی می‌كنيم.

۱- پرداخت هزينه‌هاي درمان در چند مرحله

یکی از بهترین روش‌های کمک به بيماران نيازمند این است که بتوانند در چند مرحله هزینه‌های درمانشان را بپردازند. در تعدادی از مراکز درمانی این اجازه را به بیماران نمی‌دهند. موسسات خیریه و نیکوکاری می‌توانند در این مواقع اقدام کرده و با هماهنگی با بیمارستان‌ها و کلینیک‌های مختلف، امکان پرداخت اقساط را برای بیماران فراهم کنند.

۲٫ آنچه را که می‌توانند ارائه دهند بپذیرید.

بسیاری از بیماران نیازمند، توانایی پرداخت کل هزینه‌ی درمان خود را ندارند و به همین دلیل از درمان منصرف می‌شوند. یکی از روش‌های کمک به بيماران نيازمند این است که مقدار مشخصی از هزینه که بیمار توانایی پرداخت آن را دارد، گرفته شده و مابقی آن توسط خیرین و موسسات فعال در این زمینه تامین شود. در نظر داشته باشید این موضوع نباید باعث دریافت ناقض امکانات و خدمات درمانی برای بیماران شود.

۳- رايگان به بيماران خدمات دهيد.

از راه‌های کمک به بيماران نيازمند برای بیمارانی که مشکلات مالی شدید دارند و نگرانی‌های سلامتی دارند، ارائه‌ی خدمات درمانی و مراقبتی به صورت رایگان می‌باشد که نیازمند اختصاص بودجه مشخص سالیانه و برنامه ریزی های مالی استانی و توجه مسئولان مربوطه است.

کمک به بیماران نیازمند

۴- آن‌ها را به موسسات خيريه معرفي كنيد.

يكی ديگر از راه‌های کمک به بيماران نيازمند اين است كه آن‌ها را به موسسات خيريه معرفی كنيد تا موسسات خيريه بيماران را تحت پوشش خود بگيرند و هزينه‌های درمان آنها را پرداخت كنند.

کمک مالي به بيماران نيازمند.

همانطور كه گفتيم يكی از راه‌های کمک به بيماران نيازمند، معرفی به موسسات خيريه و يا پرداخت هزينه درمان آن‌ها است. اولين قدم برای درخواست کمک، تشكيل پرونده برای مددجويان است. پس از تكميل پرونده، ‌بيماران به مراكز درمانی معرفی شده و با کمک افراد خير هزينه درمان آن‌ها به طور كامل پرداخت می‌شود.

مزيت بزرگی كه موسسات خيريه دارند اين است كه به بيماران نيازمند وجه نقد داده نمی‌شود، بلكه پس از بررسی پرونده و واجد شرايط بودن آن‌ها، تحت پوشش قرار گرفته و می‌توانند به مراكز درمانی مراجعه كنند.

توجه كنيد كسی كه فرايند درمان را شروع كرده بايد دغدغه‌ای بابت مسائل مالی نداشته باشد تا بهتر بتواند تمركز خود را بر روی طی کردن مراحل درمان بگذارد. معمولا موسسات خيريه علاوه بر کمک به بيماران نيازمند در قسمت درمان و خريد دارو، ملزومات زندگی و مستمری ماهانه نیز به آن‎ها کمک می‌كنند.

کمک به بيماران نيازمند و تهيه دارو برای آن‌ها

بعضی از بيمارانی كه دارای بيماری‌های صعب العلاج هستند، بايد به طور مداوم برای كنترل بيماری و پيشگیری از بدتر شدن آن، مدام دارو مصرف كنند و هزينه اين داروها گاهی اوقات سرسام آور  مي‌شود.بخشی از کمک‌هايی كه ما يا موسسات خيريه می‌توانيم به اين بيماران نيازمند داشته باشیم،‌ پرداخت هزينه‌های خريد دارو برای آن‌هاست.

اگر بيماران به موقع پيگير بيماری خود نشوند و يا مصرف داروهايشان به تعويق بی‌افتد، ممكن است هزينه جبران ناپذيری برای فرد داشته باشد و پس از پرداخت چند برابر هزينه ديگر نتوان بيماری را كنترل كرد و فرد برای يك عمر بايد با مريضی خود دست و پنجه نرم كند.

بیمار نیازمند

بخشي از زندگی خود را برای کمک به بيماران نيازمند در نظر بگيريد.

شايد برای شما اين سوال پيش بيايد كه چگونه می‌شود فردی زندگی خود را به يك بيمار نيازمند اهدا كند. پاسخ ما اهدای خون است. کمک به بيماران نيازمند فقط مالی نبوده و می‌توانيد هر چند وقت يك بار زير نظر پزشك، خون خود را به افرادی كه نياز مبرم به آن دارند اهدا كنيد. بيماری‌های خونی مختلفی در دنيا وجود دارد كه اگر به این بیماران به موقع خون مورد نیاز نرسد، برای زندگیشان خطرآفرین است.

از بيمارانی كه دائما به تزريق خون احتياج دارند، كودكان مبتلا به سرطان خون هستند. به اين ترتيب شما با اهدای خون خود می‌توانيد يك خير شويد و نقش بزرگی در حفظ زندگی بيماران مبتلا به سرطان خون ايفا كنيد.

در اين مقاله سعی كرديم راه‌های کمک به بيماران نيازمند و روش‌های حمايت از آن‌ها را براي شما بگوييم. بسیاری از هموطنان در حال حاضر برای گذراندن زندگی خود با مشکل مواجه هستند، به ویژه آنهایی که پوشش مراقبت‌های بهداشتی خود را از دست داده‌اند و يا بيمه درمان ناقص دارند. استرس ناشی از آن می‌تواند باعث فشار روحی و جسمی شود و شرايط بيمار را وخيم‌تر كند. با شناسايی اين بيماران و کمک‌های مستقيم و غير مستقيم مثل کمک به موسسات خيريه، می‌توانيد به آن‌ها را در خارج شدن از شرايط بيماری کمک كنيد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید قسمت درباره‌ما را مطالعه فرمایید و در صورت سوال یا هماهنگی برای کمک به بیماران نیازمند با‌ما تماس‌ بگیرید.